Nová sezona pro nás začíná již dnes

Základní část Tipsport extraligy ledního hokeje je již minulostí. K jejímu zhodnocení a nastínění další cesty klubu jsme přizvali jednatele klubu – Jana Štětkáře. Ten zastupuje v Radě jednatelů největšího vlastníka klubu – Statutární město Zlín. V rámci klubu se nejedná o nové jméno, již dříve působil v dozorčí radě klubu.
Pane Štětkáři, jak hodnotíte letošní trochu komplikovanější sezonu z pohledu Města Zlína? 

Tuto otázku musím rozdělit na dvě části. První je sportovní a druhá se týká změn v klubu, které byly za poslední rok významné. Ze sportovního pohledu to letos bylo utrpení. To viděli všichni – fanoušci i my. Bohužel každý klub si tímto občas projde.  

My jsme se rozhodli zvolit konzervativní strategii. Mohli jsme o prázdninách přivést například tři kvalitní hráče a nyní být třeba výše v tabulce. Ale důležitá pro nás byla udržitelnost fungování klubu v nejsložitější "covidové" době. Nikdo netušil, zda se bude hrát a zda se soutěž dohraje. Zároveň tím nechci říct, že bychom současnému kádru nevěřili. Počet zranění byl letos enormní a opět jsme s panem Svobodou před uzávěrkou přestupů řešili možné příchody několika hráčů. Nakonec jsme se rozhodli pokračovat v nastolené strategii.  

Díky ní je klub z ekonomického hlediska i v této těžké době stabilizovaný, což nám umožní se do budoucna chovat sebevědoměji. Pevně věříme, že se celková jistota přenese také do herního projevu v následující sezoně. Z pohledu města Zlína se nyní uskutečňuje převod Zimního stadionu Luďka Čajky do jeho majetku. Tento krok, ačkoliv zní banálně, je završením dlouhého a složitého procesu. Zde odvedl skvělou a profesionální práci prezident zapsaného spolku Radomír Zbožínek, který měl ze strany klubu vše na starost. 

Není ale i tak boj u dna pro klub málo? 

Jednoznačně ano. Výkony nebyly na takové úrovni, jaká odpovídá síle a povaze hráčského kádru. Berani by měli bojovat do poslední minuty. Minulý rok se nám dařilo právě v závěru utkání mnoho zápasů vyrovnat nebo rozhodnout, letos jsme spíše ztráceli.  

Příští sezona bude již sestupová, jak ji vidíte z pozice jednatele? 

Pravidelně konzultujeme s Robertem Svobodou podepisování smluv s hráči a vytipované posily na následující sezonu. Nesnažíme se budovat tým jen na následující rok, ale díváme se v horizontu minimálně tří let. Chceme, aby v týmu byla kvalita, ale také se zapojovali více naši mladí hokejisté. V NHL je období pro budování týmu běžné. Tam tým ustoupí záměrně o krok zpět na jednu nebo dvě sezony, aby mohl v následujících být o dva až tři dopředu. Sportovní oddělení má za úkol poskládat tým, který v následující sezoně bude hrát střed tabulky s možností se následně dál posunout. Uvědomujeme si, že tým bude nezbytné posílit a prostor pro posílení bude.

K získání nových posil bude potřeba získat i více peněz, jak to vypadá na obchodním oddělení? 

Dle interní dohody skončí na konci sezony po dvou letech pan Jiří Chalabala v pozici obchodního ředitele, chceme mu za odvedenou práci poděkovat. Pravomoci si rozdělí mezi sebe v současné době jednatelé, nastupuje nový obchodní manažer a uvažujeme o dalším posílení obchodního týmu. Chceme změnit strategii ohledně jednání s partnery a samotné péče o ně. 

Velké partnery jsme si rozdělili mezi sebe, postupně se s nimi setkáváme a v nejbližších týdnech oslovíme další. Je pro nás velmi potěšující, že z velkých partnerů nám většina již nyní potvrdila pokračování spolupráce ve stejném objemu jako v této sezoně a zvažují i navýšení. Na rovinu jim vysvětlujeme, jaká je nyní situace a jaké máme plány do následujících let. Nejsme tady od toho, aby se prohrávalo. Uděláme vše pro to, aby se neopakovala letošní sezona.  

A pokračování města jako titulárního partnera? 

Smlouva se SMZ je datovaná na kalendářní rok, takže zde jsme na podmínkách i plnění domluveni. Došlo k určitým přesunům plnění s ohledem na COVID-19 a absenci fanoušků na zimním stadionu. Ale tak to bylo u všech větších partnerů.  

Důležité bude také hledat nové partnery… 

To rozhodně, ale v rámci nějaké posloupnosti začneme stávajícími partnery a následně budeme oslovovat ty, kteří partnery klubu byli už v minulosti a z nejrůznějších důvodů skončili. Hodně partnerů se obávalo nečitelného roku, a tak výrazně zredukovali své marketingové aktivity. Nyní je situace jiná. Pandemie sice zatím nekončí, ale myslím, že jak občané, tak i firmy se již naučili v těchto podmínkách fungovat a všichni víme, co očekávat. Uvědomujeme si, že stabilní a čitelná společnost je základní podmínkou růstu. Bez toho klubu nezačnou věřit ani fanoušci, ani potencionální partneři. Nyní můžeme říct, že nejtěžší možnou sezonu po hospodářské stránce zvládáme a půjdeme do další sezony bez dluhů. Jak to bude v následujících měsících bude záležet i na tom, jak se ke klubu postaví držitelé permanentních vstupenek. 

Jak to vypadá s pokračováním trenérské dvojice? 

Trenérům končí smlouva po sezoně a nyní probíhají jednání o dalším pokračování. Opět zde chceme znát koncepci na následující tři sezony. Podpisem Antonína Honejska a Libora Kašíka se podařilo udržet osu týmu, Tomáš Fořt a další klíčoví hráči mají platné smlouvy. Letos je rozdíl oproti minulým sezonám v tom, že žádný hráč neodejde „za lepší nabídkou“. Je možné, že se s nějakými hráči rozejdeme, ale bude se jednat z pohledu klubu o vlastní rozhodnutí.  

Klub již dal první informace ohledně vracení permanentek, jak se situace nyní vyvíjí? 

V první řadě bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří se již nyní vzdali možných kompenzací za permanentní vstupenku. Velmi si toho vážíme a již finišujeme s přípravami hlavní kampaně, kterou přineseme v blízké době. Chceme, aby fanoušci obdrželi hodnotné poděkování a věděli, že si jejich přízně velmi vážíme. 

Nejdůležitější pro nás bude, aby si fanoušci zajistili své místo na následující sezonu. Opět budeme všem garantovat, že nepřijdou ani o korunu a budeme věřit, že se fanoušci v následující sezóně dostanou do hlediště a budou vytvářet skvělou atmosféru, která nám všem letos tak chyběla.