Ředitel Aukra: ”Spolupráci s klubem hodnotím kladně”
20.02.2018
Zlínský hokejový klub si před sezónou 2017/2018 prošel několika zásadními změnami. Spolu s beranem v logu, přišla změna i na postu generálního manažera. S tím vším byla spjata změna generálního partnera, kterým se stala společnost Aukro. O hodnocení dosavadní spolupráce a budoucnosti jsme se bavili s výkonným ředitelem společnosti, s panem Davidem Vychytilem.
Zlínský hokejový klub si před sezónou 2017/2018 prošel několika zásadními změnami. Spolu s beranem v logu, přišla změna i na postu generálního manažera. S tím vším byla spjata změna generálního partnera, kterým se stala společnost Aukro. O hodnocení dosavadní spolupráce a budoucnosti jsme se bavili s výkonným ředitelem společnosti, s panem Davidem Vychytilem.
Jak hodnotíte spolupráci s Aukro Berani Zlín?
Rok 2017 byl pro nás z mnoha pohledů rokem velkých výzev. Přestože je Aukro tradiční součástí českého e-commerce trhu, od svého vzniku až do konce roku 2016 bylo součástí mezinárodní skupiny. Rok 2017 znamenal osamostatnění se a nutnost vybudovat ve velmi krátké době vlastní, kompletně novou platformu, která si vyžádala velmi vysoké investice. Ačkoliv byl pro nás tedy rok 2017 obdobím velmi obtížným a rozhodování o zahájení podpory zlínského hokeje nebylo zpočátku jednoznačné, s odstupem času jej všichni uvnitř společnosti hodnotíme jako správné rozhodnutí. Vedle posílení jména naší značky jsme se mj. chtěli prezentovat jako česká společnost, která podporuje regionální sport. Protože sídlíme přímo ve Zlíně, spojení se zlínským hokejem dává největší smysl.
Jak byste zhodnotil výhodnost investice do reklamy v rámci zlínských beranů?
V tomto případě se jedná o „brandovou kampaň,“ takže přesné výsledky se dají jen odhadovat. S ohledem na počet mediálních výstupů a celkově pozitivní prezentaci zlínského hokeje hodnotíme spolupráci určitě kladně. Jsem rád, že k tomuto kladnému hodnocení přispívá vystupování a prezentace klubu jako celku. Počínaje generálním manažerem Martinem Hostákem, přes trenéry a realizační tým až po celé mužstvo.
Jak se díváte na výkon mužstva z pohledu generálního partnera?
Zlín je jasným důkazem toho, že i ve skromnějších podmínkách se dá konkurovat ekonomicky podstatně silnějším týmům. Současné umístění hodnotíme jako z říše snů, umístění v top 10 bychom brali jako úspěch. Samozřejmě že tohle je možné jen za předpokladu obrovského úsilí všech zúčastněných, za což jim patří velké poděkování.
Jaká je budoucnost sportovních aukcí, zejména s ohledem na korunové aukce?
Vracíme Aukro více ke kořenům, tzn. naší snahou je nabízet co nejrozmanitější druhy zboží, které nejsou nikde jinde k nalezení nebo nejsou za dostatečně zajímavou cenu. Do toho nám spadá rozšiřování nabídek zajímavých předmětů v aukci od 1 Kč. Rádi
bychom proto nabídku na Aukru rozšířili o sportovní sortiment nejen hokejových
klubů, ale i dalších sportovních odvětví. Dokážu si představit Aukro jako jedno
místo, kde sportovní fanoušci najdou velký výběr merchandisingových předmětů od
svých oblíbených klubů. Navíc u nás mohou kluby toto zboží dražit ve zmíněných
aukcích od 1 Kč a dostat tak do prodeje prvek hry a adrenalinu. Ze zkušeností
víme, že o tento typ aukcí je mezi fanoušky velký zájem a vydražená částka může
představovat zajímavý příspěvek do rozpočtu jednotlivých klubů. Věřím, že nejen
zlínští fanoušci se v tomto ohledu mají na co těšit.
Nastíníte budoucí spolupráci s klubem Berani Zlín?
Aktuálně se obě strany, tedy my v Aukru i hokejový klub, zabývají otázkou budoucí formy spolupráce. V Aukru se silně zaobíráme všemi možnostmi. Interně si musíme rozhodnout, zda má větší smysl investovat větší prostředky do tzv. výkonové formy marketingu, většího rozvoje technologií na naší platformě nebo upřednostnit větší podporu značky. Vedle čistě obchodního rozhodování hraje roli také fakt, že jsme velkými patrioty a uděláme vše pro maximální podporu hokeje i v následujících obdobích.